r Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb
ביקורת פנים ומנגנוני בקרה ופיקוח

ביקורת פנים ומנגנוני בקרה ופיקוח

ביקורת חיצונית - מנגנוני בקרה ברמת ההנהלה:

מעת לעת ועל בסיס תקופתי, מבוצעת ביקורת על ביקורות הדיווח הכספי הפנימיות, וזאת על מנת להבטיח את יעילותן. הנהלת כיל והמבקר חותמים על ביקורות אלה, המבוצעות ברמות הגבוהות. \

ביקורת פנים ומנגנוני בקרה ופיקוח

כיל מפעילה יחידת ביקורת פנים גלובלית, האחראית על ביצוע ביקורות פנים בחברות קבוצת כיל ברחבי העולם. היחידה לביקורת פנים פועלת בהתאם לתקני ביקורת פנים מקובלים, ועובדת על-פי תוכנית עבודה רב-שנתית, המעודכנת מדי שנה על בסיס הערכת סיכונים גלובלית. תוכנית זו כוללת ביקורת בתחומי הציות, התפעול, טכנולוגיית המידע (IT), משאבי האנוש, הכספים, ופרויקטים אסטרטגיים נוספים בכיל. היחידה לביקורת פנים מדווחת ליו"ר הדירקטוריון ולוועדת הביקורת והכספים. כל הדוחות הנערכים על-ידי היחידה לביקורת פנים מועברים לוועדה, אשר דנה בסוגיות יסודיות.

בנוסף, מפעילה כיל מוקד "קו חם" באמצעותו יכולים עובדים ליצור קשר ישיר עם סמנכ"ל כיל לציות – גלובלי, היחידה הגלובלית לביקורת פנים וקציני הציות, לצורך דיווח על נושאים או אירועים אשר הם סבורים שאינם נאותים, בעייתיים או חורגים מהוראות החוק, הנהלים או הקוד האתי.

ניתן להגיש תלונות באופן אנונימי, וזאת בכדי שעובדים וקבלנים ירגישו חופשיים לזהות נושאים בעייתיים.

"הקו החם" של כיל פועל במסגרת מערכת ביקורת הפנים והציות של החברה, ופועל בחברות קבוצת כיל ברחבי העולם.

בשנת 2017 טיפלה החברה ב-74 תלונות. התלונות טופלו על-ידי גורמים שונים בחברה, לרבות מערכי האבטחה, הציות וביקורת הפנים. הנתונים קובצו על-ידי היחידה לביקורת פנים של כיל.

  • הטיפול ב-68 מתוך 74 התלונות האמורות הסתיים עד תום שנת 2017.
  • 75% מן התלונות הוגשו על-ידי עובדי החברה;
  • 25% מן התלונות הוגשו על-ידי עובדי קבלן;

אופי התלונות (מתוך 74 התלונות שנתקבלו):

  • 53% מן התלונות נגעו לסוגיות נטענות בתחום האתיקה;
  • 27% מן התלונות נגעו לסוגיות נטענות בתחום משאבי האנוש, וטופלו בעיקר על-ידי מחלקת משאבי אנוש;
  • 7% מן התלונות נגעו לפעולות שננקטו, לכאורה, בתחומי סביבה, בטיחות וגהות;
  • 13% מן התלונות נגעו למקרי אי-ציות, לכאורה, לקווי המדיניות של כיל;
  • מתוך 68 תלונות שהטיפול בהן הסתיים, כ-60% נמצאו מבוססות או מבוססות חלקית.

אכיפה פנימית

כיל מפעילה תוכניות ציות על מנת להבטיח שעובדיה פועלים בהתאם להוראות החוק במקומות שבהם היא פועלת ובהתאם למדיניותה ונהליה הפנימיים של החברה.

תוכניות אלו עוסקות בנושאים כגון הגבלים עסקיים, ניירות ערך, אקולוגיה, בטיחות וגהות בעבודה, דיני עבודה, מניעת הטרדה במקום העבודה (לרבות הטרדה מינית), ציות לדיני סחר, שמירת פרטיות, תכנון ובנייה, מניעת שוחד ושחיתות, מניעת הלבנת הון וניהול סיכוני הונאה. בנוסף, העובדים נדרשים לפעול בהתאם לקוד האתי של כיל.

תוכניות הציות מוצגות בפני מנהלי ועובדי כיל באופן שוטף. במקרים מסוימים, גורמים חיצוניים ופנימיים מבצעים הערכות בכדי לוודא שהתוכניות מיושמות בשטח. לכל תוכנית ממונה נושא-משרה אחראי, ודירקטוריון החברה, כמו גם דירקטוריוני חברות-הבת הרלוונטיות, מקבלים דיווחים אודות יישומן של התוכניות בכל רחבי החברה.

תקני GRI לדיווחי קיימות:
גילוי: 102-17
גילוי: 103-1
גילוי: 103-2
גילוי: 103-3
גילוי: 406-1
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.