r Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb
מים ושפכים

מים ושפכים

כיל רואה במים משאב טבע רב-ערך. רבים ממתקני כיל ממוקמים באזורים צחיחים, ובכיל מודעים לצורך בטיפול זהיר ואחראי במשאב טבע רב-ערך זה. על כן, חיסכון במים הוא יסוד בולט בתרבות העסקית של החברה. מתקני הייצור שלנו מקיימים מיזמים שונים לחיסכון במים, החל בשימוש במים מליחים וכלה במחזור מי שפכים. \

מים הם המשאב הטבעי הנצרך ביותר והיסוד החיוני ביותר לקיומנו. מי שתייה נקיים ובטוחים הם נדירים. פחות מאחוז אחד מן המים בכדור הארץ זמינים לשימוש אנושי.

בשנת 2017 הפחיתה כיל את צריכת המים הכוללת שלה ב-2.5 מיליון מ"ק. נרשמה עלייה קלה בצריכת המים השפירים אך גם ירידה בצריכת המים שאינם שפירים.

חלק ניכר מאתרי הייצור המרכזיים של כיל ממוקמים באזורים צחיחים. על כן, חיסכון במים הוא יסוד מובנה בתרבות העסקית של החברה. כיל שואפת בהתמדה לצמצם את צריכת המים שלה, ובייחוד את צריכת המים השפירים. היכן שהדבר מתאפשר, מתקני הייצור שלנו עושים שימוש במים מליחים, או במים אחרים שאינם ראויים לשתייה, במסגרת תהליכי הייצור.

אנו צופים עלייה מסוימת בצריכת המים שלנו במהלך השנים הקרובות, עם התקנתן של מערכות סינון וספיגה להפחתת פליטות לאוויר במתקני ייצור גדולים, המצריכות שימוש במים כחלק משגרת הפעלתן.

בטבלאות להלן, שנת 2008 מוצגת כשנת הבסיס המשמשת את כיל למדידת ביצועיה בטווח הארוך (בנוסף למדידת ביצועים בטווח הקצר, משנה לשנה).

צריכת מים שפירים כולל מי רשת ומים שפירים מבארות

צריכת מים שאינם שפירים כולל תמלחות, מים מליחים, מי ים מליחים, מי נהרות ומי גשמים

כל הנתונים לעיל אינם כוללים שאיבה מים המלח, הנחשבת לחומר גלם. קרא עוד

על אף שאנו נוקטים במאמצים לעשות שימוש במים שאינם שפירים ככל שהדבר מתאפשר, בשנת 2017 חלה עלייה של 1.1 מיליון מ"ק, או 6%, בצריכת המים השפירים של החברה. עלייה זו נגרמה בשל המחסור במי בארות מליחים בכיל רותם, אשר הצריך הגברת השימוש במים שפירים. מחסור זה אף היה הגורם העיקרי לירידה שנרשמה בשנת 2017 בצריכת המים שאינם שפירים, בהיקף של כ-3.6 מיליון מ"ק, או 7%.   

צריכת מים לטון פוספט

צריכת מים לטון אשלג

שפכים

כיל נוקטת באמצעים שונים להפחתת שפכים ולמיקסום המִחזוּר והשימוש החוזר במים. למרות מאמצים אלה, בשנת 2017 נרשמה בחברה עלייה של 8.7% בכמות מי השפכים בהשוואה לשנת 2016, עקב גידול בהיקף מי הנגר (מי גשמים) שנמדדו והוזרמו לים בכיל Boulby בבריטניה. הכללתו של המיזם המשותף כיל סין YPH לא הביאה לתנודות משמעותיות בכמויות מי השפכים עקב מדיניות "אפס שפכים" הנהוגה ב-YPH.

הזרמת שפכים

  • כיל רותם מיישמת תוכנית מקיפה לטיפול בשפכים, שמטרתה העיקרית היא צמצום כמויות השפכים הנובעים מפעילויותיה, הפקת חלק מן השפכים למוצרים, מִחזוּר מי שפכים, הפחתת צריכת המים, טיהור מי שפכים וכן נטרול ושיקום מאגרי מי שפכים
  • במפעל כיל תרכובות ברום קיים מתקן לטיפול עצמאי בשפכים הסניטרים. הקולחים המטופלים מוזרמים כמי הזנה למגדלי הקירור. כמו כן, במפעל הוקם מתקן לטיפול בשפכים תעשייתיים.
  • באירופה הקימה כיל מערכות שנועדו להבטיח עמידה במגבלות הפליטה. השפכים עוברים טיפול מקדים חלקי ונשלחים למתקנים עירוניים ולצדדים שלישיים לטיפול סופי בטרם הזרמתם לסביבה. בספרד השיקה כיל תוכנית רב-שנתית לשיקום מערומי המלח, תוך הקדשת תשומת לב מיוחדת לסוגיית ניקוז מי השפכים וטיפול בבוצה.

"אפס שפכים" ב- YPH

החל בשנת 2009, כיל סין YPH שותפה בפרויקט רחב-היקף שמטרתו לצמצם עד לאפס את כל תפוקת השפכים שלה. יעדיו של פרויקט "אפס שפכים" מושגים באמצעות הפרדה ושימוש ב זרמים לפי איכויות שונות, אגירת שפכים ממוחזרים, מערכות לשימוש חוזר ואמצעים נוספים. על אף צירופה של כיל סין YPH להיקף הדיווחים של כיל בשנת 2016, סך כמויות השפכים של כיל בשנים 2016-2017 נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לשנת 2015. הפרויקט אף הוביל לירידה משמעותית בתפוקת השפכים ביחס לייצור פוספט.

6.3
עד שנת 2030, שיפור איכות המים על ידי הפחתת זיהום, מיגור שפיכת הפסולת והקטנה למינימום של שחרור כימיקליים וחומרים מסוכנים, ובכך לחתוך בחצי את אחוז השפכים הלא מטופלים ובסופו של דבר הגדלת המחזור והשימוש מחדש של המים באופן גלובאלי.

מי שפכים מופקים ביחס לייצור

12.6
עידוד חברות, במיוחד חברות גדולות וטרנס אטלנטיות, לאמץ נהגים ברי קיימא ולהטמיע מידע בנושא קיימות לתוך מערכות הדיווח שלהן.
תקני GRI לדיווחי קיימות:
גילוי: 303-3
גילוי: 303-5
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.