r Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb
העסקה הוגנת ואחראית

העסקה הוגנת ואחראית

כיל מחויבת למתן שוויון הזדמנויות לכל עובדיה. מחויבות זו מוטמעת במדיניותה של החברה, בנהליה ובפרקטיקות שלה ובאיסור החל בה על הפלייה בלתי-חוקית מכל סוג שהוא. כיל מתייחסת לכל עובדיה בהגינות, ומעריכה אותם על בסיס נימוקים ענייניים בלבד, מה שמאפשר לחברה לאתר את המועמדים הטובים ביותר לקידום. כיל חותרת להעסיק את הטובות והטובים ביותר, תוך התמקדות במועמדים מרקע מגוון, ולקדם ולפתח כישרונות בתוך החברה. העובדים, החברה והקהילות נהנים כולם מן היתרונות הנובעים מפרקטיקות העסקה הוגנת אלה. \

עובדי כיל

201520162017
ישראל4,8124,8614,673
סין3,0572,8162,413
ספרד1,3001,2941,281
גרמניה1,1701,1571,012
בריטניה1,162827836
ארה"ב1,011895817
הולנד576639593
ברזיל249264280
צרפת120127125
אחר593634597
סה"כ עובדים14,05013,51412,627

נכון ליום 31 בדצמבר 2017, מספר המועסקים בחברה עמד על 12,627 עובדים, בהשוואה ל-13,514 נכון ליום 31 בדצמבר 2016 – ירידה של 887 עובדים. הירידה במספר העובדים נובעת בעיקרה מירידה במספר העובדים בסין במיזם המשותף YPH, בישראל בתרכובות ברום בע"מ וברותם אמפרט נגב בע"מ, ובגרמניה, בעיקר ב-BKG.

כיל מקפידה לקיים את כל דיני העבודה והתעסוקה החלים עליה בכל אתר שבו היא פועלת, לרבות הדינים הנוגעים לזכות ההתאגדות, פרטיות, הסכמי עבודה קיבוציים, הפלייה בעבודה, עבודת כפייה עבודת חובה ועבודת ילדים. עובדי החברה מועסקים בהתאם לתנאי ההעסקה החלים במדינות שבהן הם מועסקים.

גורמי הצלחה

גורמי הצלחה

כיל השיקה מערכת גלובלית לניהול משאבי אנוש, המכונה "גורמי הצלחה" (Success Factors), אשר נכון למאי 2018 מקיפה את רוב הארגון. מערכת "גורמי הצלחה" מאפשרת לחברה ליצור שקיפות מול עובדיה וביצוע הבהרת ציפיות, קביעת יעדים, הערכת ביצועים וכדו', וכן לבצע מיפוי של נתיבי הקריירה עבור כל עובד בחברה.

המערכת מספקת גישה הוליסטית הכוללת "מרכז העובד" (מידע כללי אודות כל עובדת ועובד), מערכת ניהול למידה ומודול לקביעת יעדים והערכת ביצועי עובדים המשלב מטרות, יעדים והערכת ביצועים. המערכת משמשת כתשתית לניהול אנשים שלנו.

המידע המוצג בפרק זה מבוסס על נתונים מחודש יוני 2018, שהופק מתוך מערכת "גורמי הצלחה" של כיל, בתוספת השלמה ידנית ביחס לאתרי כיל שטרם הוכללו במערכת. אחוז העובדים המיוצג בטבלאות שלהלן מהווה 100% מסך עובדי החברה לעת הזאת.

חוזה העסקה

גבריםנשיםסה"כ
קבוע9,1472,08611,233
זמני18346229
כל סוגי העובדים9,3302,13211,462

חוזה העסקה בחלוקה לפי אזורים

קבועזמניכל סוגי ההעסקה
ישראל4,4911864,677
אמריקה1,09271,099
אירופה3,666183,684
אסיה פסיפיק1,984182,002

היקף העסקה

גבריםנשיםסה"כ
כל היקפי ההעסקה9,3302,13211,462
משרה מלאה9,1911,94611,137
משרה חלקית139186325

Employer of Choice

Employer of Choice

מעסיק מועדף

כחלק מערכי התרבות הארגונית של כיל, החליטה החברה על חיזוק עמדתה כמעסיק מועדף. החברה חותרת להיות אחד המעסיקים המועדפים ביותר, וזאת בכל אזור שבו היא פועלת. בפרט, בישראל החלה כיל במדידת התקדמותה לקראת מטרה זו באמצעות השתתפות פעילה בדירוג BDIcode "החברות שהכי טוב לעבוד בהן". דירוג זה, המבוסס על סקרים, בוחן את עמדותיהם של עובדים ומנהלים בישראל ביחס למקומות העבודה הנוכחיים והמועדפים שלהם, וכן משקלל את רמת ההשקעה של החברות בהון האנושי. בשנת 2018 ניצבה כיל במקום ה-84 בקרב כל החברות הישראליות שהשתתפו בדירוג. כיל חותרת להמשיך להשתתף בדירוג ולשפר את מיקומה בו באמצעות כל פעילויות העצמת העובדים ושיפור ההעסקה המתוארות בדוח זה.  

כ-75% מעובדי כיל מועסקים במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים.

בכיל אין סכנה של עבודת כפייה. לא אותרו כל פעילויות או ספקים אשר במסגרתם מופרת הזכות להתאגדות ולקיום מו"מ קיבוצי. כיל אינה מעסיקה עובדים מתחת לגיל 17, ואין עובדים מתחת לגיל 21 באתרי ייצור.

 

חלק ניכר מעובדי החברה, כ-75% מעובדי כיל מועסקים במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים, בעיקר בישראל, סין, גרמניה, בריטניה, ספרד והולנד. היקף ההעסקה העונתית בכיל מוגבל ביותר. עובדים בכירים בתפקידים מיוחדים וחברי הנהלה מועסקים בחוזי העסקה אישיים. ההתקשרות בחוזים אלו היא לתקופה בלתי-מוגבלת אך ניתן לסיימה במתן הודעה מוקדמת לעובד כנדרש.

 

כיל מיישמת תוכנית לאכיפת דיני עבודה בישראל. מטרתה של התוכנית היא להבטיח שכל פעילויותיה התפעוליות של כיל מתבצעות תוך ציות לדיני העבודה. כיל תגשים מטרה זו באמצעות קורסי הכשרה וריענון לעובדים, ביקורות של עורכי-דין לדיני עבודה, ותיעוד של כל הפרקטיקות התעסוקתיות. ביצוע שלביה הראשונים של התוכנית הושלם. הושלם איתור כל הפערים בין דיני העבודה בתחומים שבהם יש לכיל היקף פעילות משמעותי לבין פעילות כיל בשטח. לא אותרו פערים משמעותיים, אך גובשה תוכנית על מנת לסגור את אותם פערים קטנים שאותרו.

 לעבוד בכיל

העסקה הוגנת לעובדי קבלן בישראל

כיל התקשרה בהסכמים עם קבלנים שונים בישראל לצורכי מיקור-חוץ (outsourcing) של שירותים מיוחדים אשר אינם חלק מעסקי הליבה של החברה ובתחומים המצריכים מומחיות כגון אבטחה, אריזה, תחזוקה, הסעדה וניקיון וכו'. החברה מייחסת חשיבות רבה לקיומם של תנאי עבודה הוגנים לכל עובדיה, לרבות עובדי הקבלן אשר אינם נחשבים לעובדי החברה אך עבודתם מתנהלת באתרי החברה.

כל עובדי הקבלן בכיל מקבלים מידע אודות הקוד האתי של כיל ומצופה מהם לכבד את הקוד האתי. החברה אינה מעסיקה עובדים מקבלנים שאינם מחויבים לעמידה בקריטריונים של זכויות אדם והעסקה הוגנת.

על-פי החלטת דירקטוריון כיל וחברות-הבת שלה בישראל, מאוקטובר 2004 ואילך, קבלנים בהתקשרויות לטווח ארוך המעסיקים עובדים במפעלי כיל בישראל נדרשים לשלם שכר הגבוה משכר המינימום הקבוע בחוק. על-פי החלטה זו, הקבלנים נדרשים לשלם שכר הגבוה ב-5% לפחות משכר המינימום, ולשלם עבור הפרשות מעסיק לקרן פנסיה ולקרן פיצויי פיטורים, ימי מחלה, דמי ביגוד נאותים ושי לחג.

כל הסוגיות הנוגעות למדיניות זו וליישומה מטופלות על-ידי ארגון הרכש הגלובלי של כיל בישראל. גובשו נהלים אחידים ליישום ואכיפת המדיניות, המבוצעים כיום באורח דומה בכל אתרי כיל, מה שמאפשר לחברה לקיים אכיפה מרבית לטווח ארוך במהלך עבודתה עם קבלנים.

על מנת לוודא שחברות קבלן פועלות על-פי דיני העבודה שקבעה המדינה ועל-פי דרישות כיל, עורכת החברה ביקורות פנימיות וחיצוניות. במסגרת התהליך נבחנתם מידת ציותם של קבלנים לתנאי הסף שנקבעו במדיניות כיל בעניין, המוטמעים בחוזים שנחתמו עם החברות הקבלניות. הבקרות הפנימיות מחייבות את המבקר של חברת הקבלן לערוך בדיקה אקראית ומדגמית של תנאי ההעסקה של עובדים ולהגיש דוח חצי-שנתי. בנוסף החליטה כיל להעסיק מבקר חיצוני אשר יבדוק את תנאי ההעסקה בקרב מדגם אקראי של עובדי קבלן. הביקורת נערכת בהתאם לנהלי ביקורת מקובלים על מנת להשיג מידה סבירה של ביטחון שהנתונים המוצגים אינם כוללים שגיאות מהותיות כלשהן.

החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, אשר נכנס לתוקף במהלך 2013, הוסיף רובד נוסף למנגנוני אכיפה אשר כיל עושה בהם שימוש זה מכבר ביחס להעסקה הוגנת בחברות קבלן.

במסגרת תוכנית האכיפה של החברה, עורכת כיל ביקורות של קבלניה הכפופים לתחולת החוק, משמע קבלני ניקיון, הסעדה ואבטחה. ממצאי הביקורת, הכוללים פרטים בדבר הליקויים, שמות העובדים הרלוונטיים, היקף הליקויים שנמצאו ובקשה לתיקון הליקויים – מועברים במלואם  לקבלן ולגורם כיל הממונה על נהלי החברה.

במהלך 2014 נחתמו שני צווי הרחבה על-ידי משרד הכלכלה ומשרד האוצר. צווי ההרחבה מוסיפים הטבות סוציאליות נוספות לעובדי קבלן בתחום הניקיון והאבטחה. חלקן של הטבות אלה נכללו זה כבר בחוזים שנחתמו עם קבלנים רלוונטיים של כיל, ונכללו בביקורת שנערכו בעניין זה. בעקבות צווים אלו, שילבה כיל את ההטבות החדשות במסגרת הדרישות הקיימות ביחס לקבלנים הרלוונטיים.

תקני GRI לדיווחי קיימות:
גילוי: 102-8
גילוי: 407-1
גילוי: 408-1
גילוי: 409-1
גילוי: 102-41
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.