r Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb
שלב 4: לוגיסטיקה והפצה

שלב 4: לוגיסטיקה והפצה

כיל נהנית מקרבתם של מתקניה לכלכלות מפותחות ולכלכלות מתעוררות (כגון סין, הודו וברזיל). אחד מנכסיה של כיל הוא מערך הלוגיסטיקה וההפצה הגלובלי הנרחב של החברה, הפרוס ביותר מ-30 מדינות. כיל משקיעה משאבים ניכרים בפיתוח מערכות לוגיסטיקה יעילות בעלות יכולות פיקוח ובקרה מתקדמות, במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות ולצמצם עלויות. כיל פועלת בהתמדה לייעול רשת הלוגיסטיקה וההפצה שלה. למידע נוסף אודות תשתית הלוגיסטיקה והשינוע של כיל, ראו הדוח הכספי השנתי של כיל לשנת 2017, עמ' 123-125. \

Product Stewardship Raw Materials Product Development Production Operation Logistics & Distribution Product Use & End of Product Life

כיל נהנית מקרבתם של מתקניה לכלכלות מפותחות כמו גם לשווקים מתעוררים.

רשת תפוצה עולמית

ישראל

מרבית התפוקה של מוצרי כיל בישראל משונעת באמצעות רכבת ממישור רותם לנמל אשדוד או במשאיות לנמל אילת. חלק מתפוקת כיל ים המלח מובלת באמצעות מסוע מאתר סדום עד למסוף הרכבת בצפע שבמישור רותם, ומשם משונעת התפוקה ממישור רותם לנמל אשדוד. מוצרי מגנזיום מתכתי משונעים במשאיות מאתר החברה בסדום למסוף הרכבת בצפע, ומשם באמצעות רכבת לנמל חיפה או נמל אשדוד.

בנוסף, החברה משנעת חלק מן התפוקה המיוצרת בים המלח באמצעות משאיות, בעיקר לנמל אילת. נמל אילת ממוקם בקצה הדרומי של מדינת ישראל לחופו של ים סוף, כ-180 דרומית קילומטרים לרותם וכ-200 קילומטרים דרומית לסדום. משלוחים היוצאים מנמל אילת מיועדים למזרח הרחוק, ואילו משלוחים המיועדים לאירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה יוצאים מנמל אשדוד.

חברת-הבת של בבעלות מלאה של כיל, מפעלי תובלה, אחראית לשינוע סלע פוספט ממתקני העיבוד באורון וצין באמצעות משאיות כביש ונגררים קשיחים.

ספרד

כיל איבריה משנעת מחצבים ממכרות החברה למפעלי הייצור. העופרה מובלת במשאיות כביש בעלות כושר נשיאה של 25 טון ובאמצעות מסוע מן המכרות ב-Cabanasas ו-Vilafruns למפעלי החברה ב-Súria וב-Sallent, בהתאמה. עד 40 משאיות יוצאות מדי יום מן המכרה אל הנמל. בתום תהליך העיבוד מופקות כמויות שונות של אשלג ומיוצרים סוגים שונים של מלחים. המוצרים המוגמרים מועברים ישירות ללקוחות באמצעות משאיות או באמצעות מסילת רכבת ייעודית מן המכרות לנמל ברצלונה.

מרבית המשלוחים של כיל איבריה מתבצעים באמצעות מסוף בבעלות החברה בנמל ברצלונה (Trafico de Mercancias – TRAMER). צי משאיות המצוידות באמצעי גרירה משמש לשינוע מלח מן המכרה. בכל יום יוצאות עד 120 משאיות מלח מן המכרה לנמל.

כיל איבריה מחזיקה בבעלותה ומתחזקת קטע בן 1.5 ק"מ וקטע בן 3 ק"מ של מסילות רכבת במפתח מסילה סטנדרטי במתקניה ב-Súria ו-Sallent, בהתאמה, המתחברים לרשת המסילות הארצית. בכל יום עבודה יוצאות עד שלוש רכבות מטען,  כל אחת בעלת כושר נשיאה כולל של 800 טון, הנפרש על יותר מ-20 קרונות מטען. אורכן של מסילות הרכבת לשינוע אשלג מ- Súria ו-Sallent למסוף בנמל ברצלונה מסתכם בכ-80 קילומטרים.

כיל איבריה מחזיקה בבעלותה ומתפעלת מתקני נמל בלעדיים, הכוללים מתקני אחסון אשלג ומלח בתפזורת, מסועי פריקה מקרונות מטעני ומשאיות ומחסנים לאחסון מוצרים. המתקנים בנמל ברצלונה מנוהלים על-ידי TRAMER, חברה-בת של כיל איבריה, ומתפרסים על שטח של 13,000 מ"ר.

במסגרת התוכנית להגדלת כושר הייצור של כיל איבריה, מתבצע שדרוג של התשתית הלוגיסטית במכרה (כבשי הכניסה למכרה), במפעלים ובמעגני החברה בנמל ברצלונה, באופן שיאפשר ייצור, שינוע וייצוא של כ-2.3 מיליון טון אשלג ומלח מדי שנה.

בריטניה

מכרה Boulby שבבריטניה מחובר באמצעות מערכת כבישים באורך של מעל 11 קילומטרים לכיוון דרום מהכניסה למכרה, וכן באמצעות מערכת מנהרות תת-קרקעיות המשתרעות לאורך כ-15.5 ק"מ מפתח המכרה לכיוון הים הצפוני. כ-80 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות עודם פתוחים על מנת לתמוך בפעילות הייצור הנוכחית. המכרה נהנה מגישה נוחה לרשתות הכבישים והמסילות הארציות.

בהתאם להסכמים עם רשות הגנים הלאומיים של צפון יורקשייר, השינוע בכבישים באמצעות משאיות מוגבל ל-150,000 טון בשנה ול-66 משאיות ביום (תנועה בכבישים בימי ראשון ובחגים רשמיים אסורה).

במכרה מערכת נרחבת של מסועים משולבים לשינוע אשלג, פוליהליט ומלח.

מדי יום מובילות שמונה רכבות מלח בישול, אשלג ופוליסולפט™ לנמל Tees Dock. מרבית התפוקה משמשת כרכיב בדשנים חקלאיים, כאשר חלק ניכר ממנה (כ-50%) מיוצא מנמל Tees Dock למדינות האיחוד האירופי וללקוחות אחרים מעבר לים. מלח בישול משונע באמצעות רכבת לנמל Tees Dock, ומשם משונע באוניות לנמלים בחוף המזרחי של אנגליה וסקוטלנד, שם הוא נמכר לרשויות מקומיות לצורכי המסת קרח בכבישים.

כיל אנגליה חוכרת ומפעילה שלושה מתקני אחסון וטעינה מרכזיים: מתקן Teed Dock, הממוקם על גדת נהר Tees, ושני מתקני אחסון נוספים המקושרים לרשת מסילות הברזל – מתקן Cobra ומתקן Ayrton Works במידלסברו.  

בנוסף, לחברה מתקני אחסון ולוגיסטיקה ברחבי אירופה (לרבות בלודוויגסהאפן שבגרמניה, באמסטרדם שבהולנד וברואן שבצרפת).

סין

המיזם המשותף כיל YPH כולל את מכרה Haikou, אתר 3C הכולל קבוצת מפעלים לייצור סוגים שונים של דשנים וממוקם בקרבת מכרה Haikou, ושני מפעלים לייצור מוצרי המשך – האחד בקרבת מכרה Haikou והשני בקרבת נמל התעופה קונמינג.

מרבית חומרי הגלם ממכרה Haikou משונעים למפעלים באתר 3C באמצעות צינור (תערובת נוזלית), וחלק קטן מתפוקת הסלע הגולמי משונע באמצעות משאיות.

מרבית התפוקה הנמכרת בשוק המקומי משונעת מאתר 3C ישירות ללקוחות בצפון סין באמצעות רכבות וכן באמצעות הובלה ימית, משני נמלים עיקריים (Beihai ו-Fangchengang). נמלי ים אלה משמשים גם לייבוא גופרית, בהיקף של כ-600 אלף טון בשנה. חלק קטן מן התפוקה הנמכרת משונעת ללקוחות באזור יוּנאן באמצעות משאיות בבעלותם.

לקריאה נוספת

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.