r Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb Infographic_019_ProductStewardship-Heb
משנים את תרבות הבטיחות

משנים את תרבות הבטיחות

הבטחת בריאותם ובטיחותם של עובדי כיל וגורמים הקשורים בה מצויה בעדיפות עליונה בכל אתרי ומתקני כיל. אחד מיעדי הבטיחות של כיל הוא הגברת מודעותם של עובדים לסיכונים בסביבתם ולצמצום מספר התקריות והתאונות. כיל עושה זאת באמצעות יצירתה של שגרת ניהול בטיחות מניעתית, פרואקטיבית ואחודה. גישה פרואקטיבית זו מביאה לשינוי תרבות הבטיחות בחברה ומסייעת לנו לנהל טוב יותר את סביבת העבודה בכיל. כיל רואה בשיפור ולמידה מתמידים רכיבים חיוניים בדרך להצלחה בתהליך זה. \

כיל מאמצת את השיטות המתקדמות ביותר לשיפור ביצועי הבטיחות של החברה. תוכניות אכיפת בטיחות וגהות מיושמות בכל מגזרי החברה, בנוסף לביקורות פנימיות וחיצוניות הנערכות על בסיס קבוע, בכדי להבטיח ציות לחוק ולנהלי כיל. ניתוח תאונות ואירועי "כמעט ונפגע" מתבצע בכל חברות קבוצת כיל.

 

חלק מחברות-הבת של כיל מעניקות פרסים לעובדי כיל ולעובדי קבלן עבור הצטיינות בתחום הבטיחות, ואחרות מקיימות תחרויות שנתיות בתחום הבטיחות בין היחידות השונות בארגון. החברה הקימה צוותי שיפור הפועלים במפעלים לפיתוחם ויישומם של רעיונות מקוריים ומתקדמים לשיפור הבטיחות. מדי שנה נערכות תחרויות נושאות פרסים עבור הישגים בתחום הבטיחות.

 

על מנת להגיע להצטיינות בביצועי בטיחות, כיל מגבירה את מאמציה בתחום הבטיחות באמצעות מספר יוזמות, ובהן:

  • תיאום פעילויות בתחום תהליכי ניהול בטיחות בין כל חברות כיל.
  • יישום תוכניות "בטיחות על-פי שגרות" (ראו להלן) ותוכנית "ביצועי תפעול אנושי" (“Human Operational Performance” – HOP), לשיפור תרבות הבטיחות.
  • יישום תהליכים ממוקדים, לרבות תוכנית בטיחות משימתית ותוכנית "בטיחות בראש".
  • יישום מתמשך של מתודולוגיית ניהול סיכונים תפעולי לניהול ומניעת סיכוני בטיחות.
  • ביצוע תוכנית סדורה של מבדקי אכיפה בנושאי בטיחות וגהות על-ידי צד שלישי (משרד עורכי דין).
  • הכשרה מקיפה בתחום הבטיחות ומערכות בקרת הסמכות לעובדים, ספקי שירותים ועובדי קבלן.
  • ביצוע בדיקות וניטור סביבתי ובריאותי בשטחי עבודה כנדרש על-פי התקנות ומדיניות החברה, להבטחת בריאות העובדים.
  • עריכת סקרי סיכונים ומפגעים בעבודה על מנת למנוע חשיפת עובדים לחומרים ותהליכים מסוכנים במפעלים.
  • הצעת בדיקות רפואיות תקופתיות לעובדים, כמו גם תוכנית רפואה תעסוקתית ומניעתית, בשיתוף עם בתי-חולים ומומחים בתחומים אלה, המתקיימות בתוך שטח המפעלים.
  • עריכת פעילויות פנים-ארגוניות להטמעת מידע ומודעות לבטיחות, הפצת לקחים שהופקו, קבלת משוב, ועידוד תוכניות ורעיונות מצד העובדים.
  • פיתוח מערכת בקרה ממוחשבת לניהול בטיחות וגהות בחברות, בדגש על מתן הכשרה לכלל העובדים בנושאי המידע הבטיחותי הרלוונטי לעיסוקם.
  • פיתוח והקמת צוותי חירום מיומנים ומצוידים במיטב הציוד המתאים במפעלי החברה, על מנת לתת מענה ראוי למקרי חירום תעשייתיים ואסונות טבע.
  • עריכת תרגילי חירום בתרחישים שונים בהתאם לתוכנית שנתית.
  • עדכון סקרי הבטיחות בכל התקריות העלולות לפגוע בחברה אם יתרחשו, בסיוע יועצים חיצוניים ובשילוב עם תקנות ניהול הבטיחות אשר נכנסו לתוקף בישראל באוגוסט 2014.
  • כל מנהלי המפעלים בישראל עוברים קורסי הסמכה בתחום הבטיחות בעבודה, הנערכים מטעם משרד הכלכלה. קורס זה מהווה דרישה לשם מינוים לתפקיד מנהל מפעל.

משנים את תרבות הבטיחות – בטיחות על-פי שגרות

תוכנית "בטיחות על-פי שגרות" מיושמת בכמה מאתריה הגדולים ביותר של כיל בישראל. מטרת התוכנית היא לשפר את ביצועי הבטיחות במפעל באמצעות יצירתה של שגרת ניהול בטיחות מניעתית, פרואקטיבית ואחודה, לשם הפחתת מספר התקריות והתאונות.

כיל ביצעה מחקר ומיפוי של גורמי התאונות העיקריים, ומצאה כי אחד הגורמים המרכזיים לתאונות הוא הגורם האנושי. מתוך כך, כ-85% מן התאונות מתרחשות כתוצאה מטעות אנוש או מעבודה שלא בוצעה בהתאם להנחיות המומלצות. לאור זאת, החברה מיישמת תוכניות להטמעתה של תרבות בטיחות. אחת מתוכניות אלה היא "בטיחות על-פי שגרות". התוכנית מבוססת על פרקטיקות מיטביות שנאספו מאתרי הייצור של כיל ברחבי העולם. מנהלים התבקשו לציין אלו גורמים תורמים את התרומה הרבה ביותר לבטיחות, ושבע השגרות (רוטינות) שנבחרו בדרך זו שולבו במסגרת ההתנהלות היומיומית. בין השגרות ניתן למנות תרגילי בטיחות בחירום, הכשרה מקצועית, סיירת בטיחות סביבה, בקרה ניהולית, דיוני שולחן עגול (הפקת לקחים), שיחות שבועיות ותדריכי סיכום שבועי. המנהלים עורכים ביקורות פתע על מנת לקבוע את מידת מוכנותם של העובדים וציוד הבטיחות. דיוני השולחן העגול מהווים הזדמנות לדון באירועים וללמוד מהם ללא נקיטת צעדים משמעתיים, תוך התייחסות למגוון רחב של נקודות מבט.

התוכנית נתמכת גם באפליקציה בטלפון החכם ובתוכנת מחשב, המאפשרים לעובדים למסור הודעות בדבר סוגיות ומפגעים המתגלים להם, ולקבל עדכון אודות הצעדים שננקטו על מנת לפתור או להסיר את המפגע. הסרת מפגעים בטרם התרחשות תאונה מצמצם את הסיכון לפציעות. כמו כן, הדבר מאפשר למנהלים לקבל תמונה ברורה בדבר ביצועי הבטיחות במפעל.

מנהל המפעל אחראי לקיומה וליישומה של התוכנית ולהפעלת השגרות באופן עקבי ומתמשך. בתום התהליך, יזכה כל מפעל להסמכה.

תוכניות לקידום בטיחות במכרות כיל

תוכניות לקידום בטיחות במכרות כיל

הפחתת הסיכון לתאונות תעשייתיות היא בעדיפות עליונה בכל אתרי כיל. אתגר זה נוכח שבעתיים במתקנים תעשייתיים כימיים ובמכרות תת-קרקעיים בבריטניה ובספרד. מרבית התאונות הן תוצאה של מספר גורמים, הסיכונים המוּבְנִים בעבודה מתחת לפני הקרקע, תנאים סביבתיים במקום העבודה, עבודה עם ציוד מכני כבד והגורם האנושי. אחד היעדים העיקריים של כיל הוא להגביר את מודעות העובדים לסיכונים המצויים בסביבתם.

תקני GRI לדיווחי קיימות:
גילוי: 403-2
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.